MiniMoly blog - gyerekkönyvekről röviden.

Bajzáth Mária (szerk.): Itt vagyok, ragyogok!

2017. március 21. 09:34 - egy.

bajzath-maria_itt-vagyok-ragyogok.jpg

Bajzáth Mária (szerk.): Itt vagyok, ragyogok! Kolibri, Budapest, 2014.

""Milyen ​népmesét olvassak az egyéves kisfiamnak? Mit meséljek a kétéves kislányomnak? Kiscsoportosak a gyerekek, van nekik szóló történet? Sokszor és sokan tették föl nekem ezeket a kérdéseket az elmúlt húsz évben. Ez a kötet született válaszként, amelyben a világ minden tájáról válogattam össze a legkisebbeknek ajánlott népmeséket." (Bajzáth Mária mesepedagógus, a Népmesekincstár mesepedagógiai módszer kidolgozója)  A Népmesekincstár hét kötetből álló sorozata négy korosztálynak gyűjti össze a világ népmeséit: 0-4 éves, 4-6 éves, 6-8 éves és 8-10 éves gyerekeknek. Ezt a szülők és pedagógusok számára egyaránt hasznos kötetet a Népmesekincstár mesepedagógiájának módszertani ajánlója kíséri. A további három meseválogatáshoz három külön módszertani kötet is kapcsolódik." - Szerintem a legtöbb anyukának ismerős a fészekrakó időszak várandósság során - nos, nálam ennek az egyik válfaja a gyermekkori kedvenc könyvek felvásárlása volt, ekkor találkoztam Bajzáth Mária gyűjteményével, és rögtön az egész sorozat a virtuális kosaramban landolt. Gyermekem így néha már a pocakban hallhatta az Itt vagyok, ragyogok! meséit, és néhány hónapos korában újból elővettem. Ekkor azonban csak néhány mondóka kötötte le, így kicsit elszontyolodtam. Egyéves korában még mindig semmi, de Kétévesként végre látom a fényt az alagút végén: néhány rövidebb, ujjakon számolós, állatos mese már tetszik neki, így remélem, hogy idővel az egész könyvet meg tudom szerettetni vele, Mert ez a kiadvány megérdemelné; remek gyűjtések, változatos, multikulti mesék, na meg Schall Eszter színpompás illusztrációi (és mint tudjuk, kedvenc illusztrátorommal kissé elfogult vagyok...).

Szerintünk:

4 / 5 pont (jó)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://minimoly.blog.hu/api/trackback/id/tr412319641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása